Compromís ha reclamat avui al Congrés una comissió d’investigació per aclarir per què els màxims representants del Banc d’Espanya i de la  Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) varen autoritzar l’eixida a bossa de Bankia malgrat, presumptament, de les advertències dels inspectors sobre la inviabilitat de l’entitat i les irregularitats de l’operació.

L’Audiència Nacional va imputar ahir a l’exgovernador del Banc d’Espanya, Miguel Fernández Ordoñez, i a l’expresident de la CNMV, Julio Segura, així com a altres sis càrrecs d’ambos organismes en el moment de l’eixida a bossa de Bankia.

L’auto assenyala que la direcció del Banc d’Espanya va tindre informació “expressa, prèvia i contundent” sobre la “inviabilitat del grup i la fal·làcia dels resultats presentats”.

El diputat de Compromís Ignasi Candela ha titllat l’operació “d’estafa brutal” i ha lamentat la necessària cooperació en el frau de la cúpula del Banc d’Espanya i de la CNMV, els organismes encarregats de la supervisió del sistema bancari.

“Les institucions responsables de vigilar el sistema s’han revelat com culpables d’amagar el fem bancari”, ha assegurat Candela, que també ha qüestionat la “defensa” del fiscal Anticorrupció, Alejandro Luzón, a la gestió de l’òrgan supervisor.

En opinió de Candela les últimes informacions se sumen a la llarga llista que posa de manifest la complicitat de la direcció del Banc d’Espanya a l’estafa de les caixes i entitats espanyoles.

La formació valenciana va exigir el passat 2 de febrer la compareixença del governador del Banc d’Espanya, Luis Linde, per donar explicacions sobre per què l’entitat va maquillar les xifres dels bancs en esclatar la crisi.