Molta gent sol posar tots els polítics en la mateixa cistella. “Tots són igual”, ho hem escoltat moltíssimes vegades. És l’endimoniada contribució que han fet algunes males persones que han tingut càrrec públic i que, en compte de servir l’interés comú, s’han beneficiat d’ell. Polítics corruptes que embruten el nom d’una activitat que, en paraules del nostre Joan Francesc Mira, és -o hauria de ser- això: “L’art del bé comú, l’art de pensar i imaginar projectes col·lectius, l’art de debatre, decidir i elegir què li convé a la polis que a cadascú li ha tocat”.

Per això, quan l’altre dia en el programa “La sexta columna” va eixir el meu amic Toni Arques, que durant anys va ser portaveu de Compromís a Alacant, em vaig sentir orgullós de compartir el mateix projecte amb una persona pròxima, simpàtica, amable, treballadora. Però, per damunt de tot, una persona honrada, un polític honrat que no es va vendre quan tants ho van fer eixos anys a Alacant.

Podeu recuperar en aquest enllaç el programa #AdiósCastedo de “LaSexta columna”, que compta amb el testimoni del meu company Toni Arques.