Hui he visitat junt al company Jordi Juan, alcalde de Tavernes de la Valldigna, la cova de Bolomor. Un dels jaciments més importants pel que fa a explicar la història dels primers valencians.

Sovint, els valencians no donem la importància que pertoca a les nostres coses. En Bolomor s’han trobat les restes humanes més antigues al territori valencià, i a més restes de foc més al sud d’Europa (a Atapuerca no n’hi ha).

Josep Fernàndez, el director de l’excavació, ens ha fet una detallada explicació de la seua tasca, excaven un mes i la resta de l’any treballen i processen tot el que han tret. Pensem que la cova abasta un periode d’entre 350.000 i 100.000 anys, amb unes evidències que expliquen el mode de vida dels primers valencians. Molt i molt interessant.

De fet, Compromís farà una esmena als Pressupostos Generals de l’Estat de 2015 per tal de fer un centre d’interpretació que explique eixe jaciment a tots els valencians.