Vos pose la foto del barret de Robin Hood, perquè hui m’he manifestat amb representants diversos partits i de diverses organitzacions no governamentals, agrupades en l’Aliança Taxa Robin Hood contra la pobresa, en la Porta dels Lleons del Congrés per a reclamar la inclusió en els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de la taxa sobre les transaccions financeres internacionals (Taxa Tobin) i la dedicació d’aqueixos fons -5.000 milions d’euros en el cas de l’Estat espanyol– a pal·liar la pobresa dins i fora de l’estat.

El moment triat per les ONGs no pot ser més propici, si tenim en compte que des d’ahir a la vesprada el ple del Congrés es dedica a debatre els PGE para 2014. El president de la Cambra, Jesús Posada, va obrir la sessió precisament amb la lectura d’un comunicat de condolença i solidaritat amb les víctimes de l’huracà Yolanda que ha arrasat les illes centrals de Filipines, i en el qual demana al Govern i a la societat “la màxima generositat i urgència” a socórrer als damnificats del poble.

Eixa solidaritat i urgència seria superior si, com sol·licita l’Aliança “Robin Hood”, es garantira la inclusió de la taxa Tobin en el Pressupost de l’Estat de 2014.

“El nostre objectiu és que eixa recaptació de la taxa sobre els fons financers que actuen com a voltors a tot el món, es destine als ciutadans més vulnerables i que més pateixen la crisi generada pels especuladors”, ha dit una portaveu de l’Aliança, de la qual formen part Oxfam Intermón, Save the Children, Salut per Dret, Inspiraction, Greenpeace, Amics de la Terra, Ajuda en Acció, l’Aliança Espanyola contra la Pobresa, la Coordinadora Espanyola d’ONGs, la Federació de Planificació Familiar Estatal i Pla Espanya.

barret_robin_hood