El representant de Compromís en el Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, ha anunciat que registrarà preguntes en la cambra baixa perquè el president del Govern, Mariano Rajoy, done explicacions sobre el finançament il·legal del PP valencià del qual, segons Baldoví, “hauria d’estar assabentat per ser el màxim dirigent del partit”.

L’informe de la Udef, fet públic avui, revela que el PPCV va pagar amb diners negres la campanya de les eleccions generals de 2008, “en la qual Rajoy vingué a la plaça de bous de València, en un acte organitzat pel Bigotes i en el qual es va fer famosa la Xiqueta de Rajoy, una xiqueta que se suposa que representava totes les virtuts del PP i que ara han tacat amb diners negres, convertint-la en un símbol de fins a on pot arribar la corrupció entre aquells que no respecten les normes del joc democràtic”.

Baldoví ha recordat que aquesta campanya “tenia com a candidat per València a Esteban González Pons i el màxim responsable de la comptabilitat era Luis Bárcenas, per la qual cosa tots els implicats en aquesta trama deuen una explicació urgent a la societat i a un electorat que han enganyat i estafat amb grans campanyes, que s’escapen de la despesa permesa i de tot control i fiscalització, segrestant així tot procés democràtic transparent”.

El diputat de Compromís ha afegit, a més, que d’eixa època “també tenim pendent de cobrament una factura, amb data 30 de juny de 2008, en la qual el PP encara deu a la Fira de València un total de 568.511,94 euros, corresponent al Congrés del PP en el qual van reelegir a Mariano Rajoy com a president d’eixe partit. El que no és comprensible és que, quan hi ha una factura legal, no es paga, i quan no hi ha factura, les inventen”.