El Partit Popular, Ciutadans, Partit Nacionalista Basc, Coalición Canaria i Nueva Canarias voten en el ple del Congrés contra l’esmena de Compromís als Pressupostos Generals de l’Estat per a ampliar el servei de rodalies a la comarca del Maestrat.

Compromís ha elevat per enèsima vegada al Govern central la demanda històrica de les comarques del nord de la construcció de les infraestructures ferroviàries de rodalia entre Castelló i Vinaròs, inversió que Compromís ha quantificat en 43 milions d’euros.

La diputada de Compromís per la circumscripció de Castelló, Marta Sorlí ha carregat contra els diputats del PP i Ciutadans electes per Castelló per doblegar-se als interessos del seu partit a Madrid: “En campanya tots els candidats reiteraven el seu compromís amb el tren de rodalia fins a Vinaròs, no obstant això, ara cada vegada que pugen a l’AVE rumb a Atocha obliden a la seua terra i a la seua gent”.

“PP i Ciutadans no solament no han fet el seu treball com a parlamentaris valencians, sense presentar pràcticament esmenes als Pressupostos, sinó que a més, han votat en contra dels quals sí que hem vingut ací a defensar els interessos de la ciutadania dels pobles de Castelló”, ha afegit Sorlí.

La diputada de Compromís va registrar 80 esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat per a 2017 valorades en 647 milions d’euros en inversions en les comarques de Castelló, que no es faran efectives pel pacte entre el PP i C’s.