El Govern no respon a Compromís si ordenarà investigar l’agressió a la parella gai que va ser envoltada i colpejada brutalment per un grup de neonazis després de participar en la Processó Cívica del 9 d’octubre.
Després de conéixer les respostes del Govern, la diputada de la formació en el Congrés, Marta Sorlí ha acusat l’executiu de “voler llevar-se el tema de damunt tot i ser el responsable de la seguretat dels manifestants”. “Únicament una persona va manifestar haver patit una agressió per part de diversos individus d’estètica neonazi, que després d’una batuda policial, no van ser localitzats”, ha remés per escrit el govern.
El col·lectiu de defensa dels drets de lesbianes, gais, bisexuals i transsexuals LAMBDA, va abandonar el passat 9 d’Octubre l’acte oficial al qual va ser convidat per l’Ajuntament de València a causa dels insults i crits d’odi, agressions que el Govern les rebaixa al fet que “la presència d’autoritats i grups d’ideologia antagònica és aprofitada per organitzacions i col·lectius per a fer visibles les seues reivindicacions o discrepàncies amb altres grups assistents”.
Malgrat les agressions verbals i a la física el Govern titlla d'”enfrontaments dialèctics i insults entre grups antagònics que no van tenir transcendència a causa de la presència policial” el que para Compromís “és sens dubte un delicte d’odi, ja que s’han produït motivats per la intolerància feia una persona al que l’agressor considera diferent”.