La diputada de Compromís al Congrés, Marta Sorlí ha sol·licitat la compareixença de la Ministra d’Igualtat i ha registrat una bateria de preguntes parlamentàries per la retirada de les subvencions públiques per a fomentar plans d’igualtat i frenar la bretxa salarial de gènere.

Sorlí ha carregat contra la Ministra d’Igualtat després de conèixer-se que l’Institut de la Dona suspenia les subvencions destinades a implementar mesures destinades a la igualtat salarial entre homes i dones i per  garantir la representativitat legal de dones en els alts llocs de representació en entitats o empreses de les persones treballadores. “Es tracta d’una mesura que demostra el camí que porta el Govern, la seua voluntat de fer retallades en els temes socials mentre planeja augmentar el pressupost de defensa”.

La formació valencianista considera que esta suspensió és un doble atac: “A la igualtat real entre homes i dones i a tots aquells col·lectius que ja no podran desenvolupar plans d’igualtat; xicotetes i mitges empreses, cooperatives, fundacions i programes de postgrau entre altres”.

Compromís li ha recordat que l’article 49 de la Llei d’Igualtat del 2007 contempla que el Govern “establirà mesures de foment, especialment dirigides a les xicotetes i les mitges empreses, que inclouran el suport tècnic necessari” per a “impulsar l’adopció voluntària de plans d’igualtat”.