El portaveu de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, ha demanat al Govern central que incorpore en els nous Pressupostos Generals de l’Estat una partida per a finançar el Contracte-Programa de Transport de l’àrea metropolitana de València, tal com es va aprovar en la Comissió de Foment del passat 18 d’octubre.

El diputat de Compromís s’ha sumat a la reivindicació del Consell i els 60 alcaldes de l’àrea metropolitana de València, i ha demanat un finançament just per als serveis de transport públic. En aquest sentit, Baldoví ha recordat que el Govern central fa 14 anys que no compleix amb la disposició que obliga a destinar una partida pressupostària a finançar el transport públic en la ciutat de València, un greuge de 400 milions d’euros que contrasta amb els 126 milions d’euros que Madrid a rebut només en 2016, o els 98 de Barcelona.

Baldoví ha defensat el paper del transport públic com a garant de mobilitat sostenible i del dret a desplaçar-se lliurement en igualtat de condicions, i ha reclamat la necessitat de crear una nova Llei de Finançament del Transport Metropolità, tal com tenen la resta de països de la Unió Europea, “que garantisca un marc de finançament estable que no estiga sotmès a variacions de governs”. Proposta que va ser aprovada en la Comissió de Foment amb l’únic vot en contra del Partit Popular.