Hui ha començat el curs escolar. Un curs amb més xiquets i menys mestres. Amb 13.000 xiquets i xiquetes estudiant en barracons. Amb mestres que ahir mateix van saber en quina escola treballarien. Amb una precipitació que ha disgustat tota la comunitat educativa.

Però Fabra, Rita i la consellera volien encetar el curs amb una foto amable, inaugurant la nova escola de Russafa (fruit de la lluita de la plataforma veïnal que feia anys que reivindicava la necessitat d’equipaments educatius en el barri).

Però la foto de hui no és la que havien preparat Fabra, Rita i María José Català. La foto de hui és la de la policia entrant en el col·legi públic “Cremona” per desatllojar els pares que havien portat els seus xiquets a l’escola dels seus germans i els mestres voluntaris, que s’havien oferit per fer-se càrrec de l’educació dels xiquets. Una imatge lletja que semblava treta del passat.

En lloc de buscar una solució raonable, la Conselleria es tanca i envia les forces de seguretat a una escola.

Encara que només fóra per l’educació, hem d’aconseguir desallotjar-los a ells. Per pura higiene democràtica.