El diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, ha mostrat el seu suport i ha acompanyat el lliurament de 217.000 signatures contra la reforma de la legislació de l’avortament a Espanya recollides per l’associació Decidir Nos Hace Libres a través de la plataforma Avaaz per tal d’exigir al Govern que retire l’avantprojecte de Llei Orgànica de Protecció dels Drets del Concebut i de la Dona embassada que modificarà la reforma de l’avortament a Espanya.

Per a la portaveu de la plataforma, Marisa Soleto, es tracta d’un “gest més del nivell de rebuig de la societat a aquest avantprojecte que només produirà efectes que complicaran la vida de les dones i suposarà una greu vulneració dels drets de les embarassades”. “El rebuig a aquesta Llei és sotingut en el temps. Estem en campanya sostinguda i continuarem intentant que no isca avant, perquè és allò just i el que desitja la societat espanyola”, ha assenylat Soleto.

Així mateix, el portaveu de Compromís, Joan Baldoví, ha dit que ni com a diputat ni com a pare de tres filles pot consentir que “uns senyors decidisquen per elles que és el que han de fer” i ha llançat un missatge al govern: “si tan segur estan que aquesta llei és bona, que la sotemen a referèndum i que la gent opine”.