El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha anunciat aquest matí que iniciarà una ronda de contactes amb parlamentaris de la cambra baixa per a recaptar els suports suficients per a presentar un recurs d’inconstitucionalitat contra el decret-llei que va aprovar i va publicar ahir el govern valencià per a designar avui els consellers i el director general de RTVV, evitant el tràmit parlamentari.

Segons Baldoví, “com bé es va denunciar ahir des de la nostra coalició, el president de la Generalitat Valenciana va protagonitzar ahir alguna cosa inaudita, un colp d’estat legislatiu, per a reprendre el control de RTVV amb l’únic objectiu de tancar un servei públic que és vital per a la vertebració del territori valencià i per a promocionar la seua llengua, la seua cultura i les seues tradicions”.

El diputat de Compromís espera comptar amb el suport de mig centenar de parlamentaris, que són els necessaris per a poder presentar el recurs d’inconstitucionalitat. Baldoví ha assegurat que la seua iniciativa, “segur que tindrà el suport de molts diputats de l’oposició, entre ells els valencians i animem que també signen els parlamentaris del PP valencià, que no tinguen por d’un president que no té cap legitimitat i que ha ignorat les Corts Valencianes, incomplint la llei i botant-se les normes més bàsiques de la democràcia”.

Baldoví ha declarat que des de Compromís “no anem a donar ni un minut de treva als qui pretenen acabar amb RTVV, perquè és un mitjà de comunicació que arreplega el nostre estatut d’autonomia i és una eina bàsica i essencial per a la difusió de la nostra llengua. No anem a tolerar més mentides; és cert que, fins ara, s’ha fet i s’ha gestionat molt malament, s’han malbaratat molts diners i no s’ha actuat amb pluralitat i independència, però això és culpa del PP, no és culpa de la societat valenciana, una societat castigada per la corrupció d’abans i les retallades d’ara, i una societat a la qual el PP vol deixar sense ulls, sense oïdes i sense boca, perquè això passarà si perdem la radiotelevisió pública valenciana”.

També Baldoví ha assegurat que tornarà a demanar suports per a presentar un altre recurs d’inconstitucionalitat contra la proposició de llei que ha fet el PPCV a les Corts i que suposa el principi de la mort de RTVV.