Compromís-Equo ha presentat en roda de premsa, aquest dimarts a Alacant, les 34 esmenes del seu partit als pressupostos generals de l’Estat en relació a la província d’Alacant per un import de 237 milions d’euros, 97 dels quals són únicament per a actuacions en la comarca de l’Alacantí.

El diputat al Congrés de la formació, Joan Baldoví, ha defensat les propostes perquè “els pressupostos, com l’any passat, insulten” els alacantins. “Si l’any passat, cada alacantí rebia una mitjana de 150 euros menys que la mitjana estatal”, enguany les inversions seran “de 91 euros menys” i “hi ha comunitats autonòmes, com ara Galícia, que quintupliquen el que tindrà cada alacantí”.

En aquest sentit, Baldoví ha dit que “que el PP valencià no presente cap esmena a aquests pressupostos, que ens castiguen, demostra l’esperit dels diputats alacantins”.

El diputat al Congrés de Compromís ha concretat que es tracta de 34 esmenes destinades a infraestructures “de ferrocarrils i viàries”, però també “turístiques, perquè és una de les poques indústries que encara funcionen a Alacant, i per tant cal cuidar-la”.

“En l’aspecte econòmic, proposem una esmena de 30 milions” per a ajudar a la indústria del calcer i altres dues per a “fer estudis” sobre les plagues de “la mosca del mediterrani” i del “morrut roig, perquè pot debastar el paisatge de palmeres”.

A més a més, Baldoví ha titllat Alberto Fabra d'”inútil” i “ineficient” perquè ha estat “incapaç” de generar cap “esmena” a uns pressupostos “que ell mateix ha dit que ens infrafinancen i ens discriminen en inversions”.

El diputat de Compromís ha indicat que Fabra pot “presentar-se” com a candidat a la Generalitat “però no va a governar”. A més, ha qualificat de “sorprenent” i “poc democràtic” que Alberto Fabra anuncie la seua candidatura “sense explicar-se” amb “les bases”, quan “la resta de formacions anem a primàries, i fins i tot gent que no pertany al partit podrà triar als candidats. El model de Compromís no serà” el de Fabra, ha resolt.