La coalició no es conforma amb les promeses del Ministre i demana un pla d’obres i un calendari concret

25/07/17

El diputat de Compromís al Congrés, Enric Bataller, ha registrat una bateria de preguntes parlamentàries perquè el Ministre De la Serna esclarisca en què consisteix el “impuls” al Tren de la Costa que va anunciar ahir davant l’alcalde de Benissa, Abel Cardona.

La formació ja va presentar diverses esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat del 2017 per materialitzar aquesta reivindicació històrica. En concret, una esmena per a la construcció del Tren de la Costa en el tram Gandia-Oliva-Dénia, per valor de 60 milions d’euros, i una altra per al tram Dénia-Alacant, per un valor inicial de 10 milions d’euros. Ambdues esmenes van ser rebutjades pel Partit Popular i Ciudadanos, per la qual cosa no van tirar endavant.

Bataller ha alertat que aquesta connexió ferroviària entre les comarques de la Marina Alta i la Safor és una reivindicació que segueix postergada 43 anys després del tancament del tren Gandia-Dénia: “Es tracta d’una infraestructura més que necessària, que podria generar quatre milions de viatgers a l’any, i que beneficiaria a totes les localitats que s’estenen al llarg del seu recorregut, vertebrant el territori de la costa”.

La formació valenciana considera també imprescindible la inversió al Tren de la Costa pels 16 milions de viatgers que arriben anualment als aeroports de Manises i El Altet, entre els que podrien fomentar-se sinergies si existís una connexió ferroviària. Finalment, Enric Bataller també ha preguntat si De la Serna té pensat reunir-se amb els seus homòlegs en la Generalitat Valenciana per traslladar-los els seus plans per a la construcció de la infraestructura ferroviària, o si solament es tracta d’unes declaracions intranscendents, llançades al vent.